Corona-protocol

AWC CORONA-PROTOCOL – geldig vanaf 29 augustus 2020

Klik op deze link om je aan te melden voor een thuiswedstrijd van AWC 1.

Het nieuwe voetbalseizoen gaat weer beginnen. Wel in een tijd waar we met z’n allen nog moeten strijden tegen het coronavirus. Vanuit een gecontroleerde lockdown zijn er steeds meer verruimingen van de maatregelen toegestaan. Uiteraard blijft altijd de 1,5-meterregel van toepassing en is het belangrijk dat iedereen zich aan de hygiënemaatregelen van het RIVM houdt en blijft houden. De vereniging is verantwoordelijk voor het inrichten en het borgen van een veilige omgeving. De leden zijn medeverantwoordelijk en moeten zich er van bewust zijn dat als de richtlijnen niet gevolgd worden, dat dit consequenties heeft voor de vereniging en dus voor alle leden die zich er wel aan houden.

Onder andere voor de kantine/terras en kleedkamers zijn er een aantal aanvullende afspraken van kracht. Lees onderstaande afspraken goed en neem de regels hiervoor in acht. Mocht dit, per ongeluk, een keer niet gebeuren, spreek elkaar er gerust op aan!

Algemene richtlijnen
• Hou 1,5 meter afstand als je niet aan het sporten bent (kijk hieronder voor uitzonderingen op deze regel);
• Er zijn geen looproutes buiten de kantine en kleedkamers, maar we houden 1,5 meter afstand van elkaar;
• Was regelmatig voor en na de training/wedstrijd je handen met water en zeep;
• Hoest en nies in je elleboog;
• Kom niet te vroeg, dus niet eerder dan 10 minuten voor de training of voor de afgesproken tijd bij wedstrijden.

Er zijn drie uitzonderingen op de 1,5 meter afstand:
• personen die een gezamenlijk huishouden vormen onderling;
• de afstand tot kinderen tot en met 12 jaar; dus onderling geen afstand en ook van deze kinderen tot leden van andere leeftijdsgroepen;
• personen tot en met 17 jaar alleen onderling.

Algemene maatregelen coronavirus
Heb je het coronavirus of heeft een familielid in de voorbije tien dagen positief getest op het coronavirus dan geldt: blijf thuis en beperk sociale contacten in de komende tien dagen (thuisquarantaine).

Je mag niet trainen, wedstrijden spelen of onze accommodatie bezoeken en moet dus thuis blijven bij:
• Neusverkoudheid;
• Loopneus;
• Niezen;
• Keelpijn;
• Lichte hoest;
• Verhoging (vanaf 38 graden);
• Smaak- en reukklachten.
Belangrijk: als je verkoudheidsklachten met koorts hebt en/of benauwdheid, moet iedereen in het huishouden thuisblijven.

Uitzonderingen op de 1,5 meter afstandsregel
• Mensen uit één huishouden hoeven tot elkaar geen 1,5 meter afstand te houden;
• Kinderen en jongeren tot en met 17 jaar hoeven geen 1,5 meter afstand te houden tot anderen;
• Kinderen en jongeren moeten wel 1,5 meter afstand houden tot volwassenen en volwassenen tot hen;
• In sommige situaties is het moeilijk om 1,5 meter afstand te houden. Daarom gelden er ook uitzonderingen voor sporters tijdens het sporten, de sportmasseur en bij eerste hulp.

Ouders en toeschouwers
• Per veld mogen wij, zonder reserveringen, gezondheidscheck en toewijzen van plaatsen, maximaal 250 toeschouwers ontvangen (vol=vol). Voor binnen geldt maximaal 100 personen (dit is exclusief kader, officials, medewerkers en vrijwilligers);
• Het bestuur van AWC schat in dat alleen wanneer AWC 1 thuis voetbalt voor de competitie of beker het aantal toeschouwers meer dan 250 zal zijn. Alleen dan geldt er een plicht tot aanmelden via de AWC-site;
• Voor de competitie- en bekerwedstrijden die AWC1 thuis speelt moeten toeschouwers (dit geldt niet voor spelers/speelsters en begeleiding van spelende teams) zich aanmelden via de AWC-site. Wanneer het formulier ingevuld is zal men een bevestiging per mail ontvangen, deze mail is het bewijs dat zij zich aangemeld hebben waardoor zij het sportpark kunnen betreden. Deze mail mag via mobiel getoond worden. Ook zal een geprinte versie van dit formulier bij de entree van het sportpark ingevuld kunnen worden voor diegene die dat thuis niet kunnen;
• Voor de zondagen dat AWC 1 thuis speelt (uitzondering 23 augustus thuis tegen Margriet) geldt dat alle uitverenigingen (ook van lagere seniorenelftallen) verplicht zijn een lijst in te vullen met de namen van de aanwezige spelers/staf. Dit voor eventuele bron- en contactonderzoek. Formulieren zijn af te halen bij het wedstrijdsecretariaat of de terreinmeester en kunnen ingevuld afgegeven worden (aan de bar) in de kantine;
• Conform advies van de KNVB zullen bestuursleden van de bezoekende club die toch meereizen niet ontvangen worden door het bestuur van AWC. Zij kunnen zich eventueel als ‘supporter’ aanmelden om toegang tot de accommodatie te verkrijgen. Ook AWC 1 zal, tot nadere berichtgeving, zonder toeschouwers en bestuursleden afreizen naar uitwedstrijden;
• Geforceerd stemgebruik of zingen langs het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan;
• Wij adviseren het dragen een mondkapje vanaf 13 jaar en ouder wanneer personen buiten je huishouden in 1 vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan en of bij uitwedstrijden.

De kleedkamers
In het algemeen geldt: thuis omkleden en douchen. Ook het omkleden in andere ruimtes bij AWC is niet toegestaan. Uitzonderingen hierop zijn:

Voor AWC-teams op ZATERDAG:
• AWC jeugdteams JO13 t/m JO17 in kleedkamers 1 t/m 6;
• AWC O23 in kleedkamer 1, 3 en 5;
• AWC JO19-1, Zaterdag 1 en 2 en recreanten op aangeven van wedstrijdzaken via wekelijks speelschema.

Voor AWC-teams op ZONDAG:
• AWC1 in kleedkamers 1, 3 en 5;
• Lagere AWC seniorenteams incl VR1 en recreanten: op aangeven van wedstrijdzaken via wekelijks speelschema.

Voor tegenstanders op ZATERDAG van:
• Jeugdteams JO13 t/m JO17 in kleedkamers 7 t/m 12;
• JO19-1, Zaterdag 1 en 2 op aangeven van wedstrijdzaken via wekelijks speelschema;
• O23 in kleedkamer 2, 4 en 6.

Voor tegenstanders op ZONDAG van:
• AWC 1 in kleedkamers 2, 4 en 6;
• Lagere seniorenteams incl VR1: op aangeven van wedstrijdzaken via wekelijks speelschema.

• We gebruiken kleedkamers 1 t/m 6 voor teams van 18 jaar en ouder.
– Volg daarom de aangegeven looprichtingen. Ga naar binnen bij de ingang waar de terreinmeesters zitten en ga naar buiten bij de uitgang bij de medische ruimte.
– Maximaal 10 personen (spelers en begeleiding) per kleedkamer
– Maximaal 2 personen tegelijkertijd onder de douche (diagonaal ivm 1.5m afstand)
Tip 1: maak vaste groepen van personen die samen douchen. Dit om verspreiding van het virus te beperken binnen het team.
Tip 2: douche kort zodat doorstroming snel kan gaan en de volgende teams weer snel gebruik kunnen maken van de kleedkamer
• We gebruiken kleedkamer 7 t/m 12 voor teams JO12 t/m JO17
– Volg daarom de aangegeven looprichtingen. Ga naar binnen bij de ingang waar de terreinmeesters zitten en ga naar buiten bij de uitgang bij het materialenhok.
– Spelers van een team kunnen gezamenlijk in een kleedkamer.
– Maximaal 2 begeleiders per team die moeten letten op 1.5m regel
• Wedstrijdbesprekingen voor de seniorenteams kunnen in het jeugdhonk gegeven worden. In het instructielokaal is 1.5 meter afstand niet te organiseren. Het jeugdhonk moet wel gereserveerd worden bij Eef Evers: tel.06-46351233 of mail naar eefevers13@gmail.com
• Tijdens de pauze van de wedstrijd, blijven we op het veld
• Verantwoordelijkheid voor het juiste gebruik van de kleedkamers ligt bij de trainer en leider(s)

De kantine
• Er is ruimte voor 50 personen in de AWC kantine (kantinepersoneel telt niet mee);
• Bij de ingang is desinfectiemateriaal beschikbaar;
• De routing voor de kantine is via de hoofdingang naar binnen en via de zijdeur aan de barzijde naar buiten;
• Met tafels en stoelen mag niet geschoven worden om de 1,5 meter te waarborgen;
• Iedereen moet zitten, minimaliseer rondlopen en vol=vol;
• Als binnen alle stoelen bezet zijn, ga je naar buiten op het terras of naar huis (vol=vol);
• Er kan aan de bar besteld worden en er wordt contactloos betaald. Bestellen kan rechts van de bar en afhalen links van de bar;
• In de rij wordt 1,5 meter afstand gehouden;
• Probeer waar mogelijk afstand te nemen bij het wachten op de bestelling, zodat er voldoende doorstroming kan plaatsvinden;
• Maximaal 3 personen tegelijkertijd in de herentoilet en maximaal 2 dames bij de dames toiletruimte;
• Buiten op het terras staan tafels en stoelen op 1,5 meter afstand.

Dan zijn er nog een aantal andere punten van aandacht voor spelers, ouders en bezoekers.
• De trainers houden tijdens de training/wedstrijd toezicht op de afspraken;
• Trainers, spelers, ouders en bezoekers houden zich aan de afspraken;
• Personen die zich niet aan de regels houden, worden weggestuurd van het complex. Er is geen ruimte voor discussie;
• Waarom zo streng? Het je niet houden aan de afspraken en regels kan andere mensen in gevaar brengen en daarmee voldoe je niet aan de regels en richtlijnen die door de overheid gesteld zijn;
• Daarnaast loopt de club het risico dat de gemeente bij overtreding van de regels en richtlijnen, het complex op grond van de volksgezondheid, dan wel op grond van het overtreden van de noodverordening weer sluit en dat is zuur voor zo’n 1000 andere spelers, vrijwilligers en kader die daardoor getroffen worden.

Dit AWC Corona-protocol geldt voor de voorbereidingsperiode t/m 28 augustus en kan worden aangevuld/aangepast wanneer richtlijnen vanuit Rijksoverheid, KNVB en gemeente veranderen. Vanaf 29 augustus gaan de meeste teams weer voetballen voor de beker en zijn ook de competitie-indelingen/wedstrijden bekend en zullen wij het protocol daar waar nodig aanpassen en communiceren.

We wensen iedereen weer ontzettend veel voetbalplezier het komend seizoen en doen een beroep op ieders gezond verstand inzake het corona-protocol. Samen krijgen we dit onder controle, samen maken we AWC beter.

Samen één, samen beter!

Bestuur sv AWC
PS. Voor vragen betreffende dit Corona protocol kun je een mail sturen naar secretaris@svawc.nl

SponsorVisie Responsive iframe Example